פיתוח MVP: מה זה דורש?

כל מה שצריך לדעת על פיתוח MVP

חברות וסטארטאפים ברחבי העולם מחפשים להשיג את המקסימום בהשקעה המינימלית, מוצר MVP שהוא למעשה Minimum Viable Product ובעברית מוצר בר קיימא מינימלי הוא התשובה לצורך הבסיסי של מוצרים ושירותים מצליחים.

MVP: אל תוותרו על השיטה, הבינו את התהליך לעומק

הידעת?

טרם בניית MVP ואשרור היתכנות עסקית ומענה לצרכים בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, עליכם לבחון מספר פרמטרים: בדיקת ערך מוצר, בחינת קהל היעד, היתכנות צמיחת החברה על בסיס המוצר וסקירת שוק ומתחרים פוטנציאליים.

למרות שמושג MVP הוא יחסית פשוט, ייצור מוצר שכזה גורם לכאבי ראש עבור מי המבקש להכניס מוצר חדש לשוק, טעויות רבות שנעשות בדרך יגרמו למפתחים, מנהלי מוצר וחברות רבות לוותר על התהליך ולבדוק את המוצר בסוף פיתוחו (דבר שעתיד לבזבז כספים רבים במקרה של תיקונים ושיפורים).

מה עוד חשוב לדעת?

ההגדרה הטובה ביותר למוצר MVP היא מוצר בר קיימא מינימלי רזה המתמקד בתכונות המוצר העונות לצרכים של הלקוחות הפוטנצאליים, המוצר מציג מינימום השקעה ראשונית במשאבים לצורך בחינת הצרכים של הלקוחות, היתכנות עסקית וסיכויי הצלחה בשוק.

איך לפתח מוצר MVP מצליח?
פיתוח מוצר MVP אינו אמור להוביל אתכם לבניית אב טיפוס "טיפש" שנבנה או פותח במהירות או בפזיזות, מכיוון ולמוצר ה – MVP שלכם אין תבנית אחת לפיתוח, עליכם יהיה לבחון מאפיינים והיבטים שונים המסייעים בפיתוח ה – MVP.

A/B TESTING זה שם המשחק

תמיד לבדוק את ערך מוצר ה-MVP

בתחילת תהליך פיתוח ה- MVP שלכם, עליכם להבין את ערכי הליבה של המוצר המינימלי העתידי שלכם, בדיקת הערכים הנכונה תאפשר לכם לבחון את התכונות החיוניות למוצר השימושי הזמני ככזה המאפשר לבדוק בצורה טובה יותר את תגובת המשתמשים.
המטרה בבחינת הערך היא לבנות מוצר חכם רזה ולא מוגמר, כדי לבחון את תגובת הלקוחות הפוטנציאליים העתידיים שלכם כבר בתחילת תהליך פיתוח המוצר הסופי ולא בסופו.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

מי קהל המטרה? למי המוצר פונה?

בחנו את קהל היעד שלכם

קהל היעד שלכם הוא צינור החמצן שלכם, אם תשקיעו בו ותנתחו אותו כשורה, תוכלו ליצור מוצר סופי מותאם ברמה גבוהה, ההתאמה הגבוהה תספק לכם יתרון על המתחרים.

פיתוח מוצר MVP (מוצר בר-קיימא מינימלי) יענה על התכונות החיוניות העיקריות שעונות על הצרכים של הקהלים שלכם, ההתמקדות במוצר ה-MVP שלכם תהיה בתכונות ולא בחומרים איכותיים, עיצוב או תוכנות ומאפייני מותרות.

בחינת קהל היעד תהיה בו זמנית עם בדיקת הערכים שלכם, לאחר שאיתרתם את קהל היעד הראשי שלכם ולמדתם את כל המידע והצרכים מניתוח ראשוני, תוכלו לבנות מוצר MVP שלכם על בסיס הנתונים שאספתם ולאחר פיתוח מוצר בר-קיימא מינימלי הקהל שבחנתם יהיה מרכז הבדיקה והמחקר שלכם.

INSIGHT: שיחות עם אנשים שעוזרים להבין יותר טוב, המון מחקר שוק לעשות מחקר ולראות מה התחרות, פתרונות לבעיות, לחקור אילו פתרונות אנשים מצאו לבעיות שמצאתי, למשל סטראטאפים בתחום, אולי בעיה שלא מטפלים דווקא כדי להתמקד, להבין שיש יתרון יחסי על אחרים ולכן צריך להגדיר את הבעיה.

חקר שוק הוא הכרחי וקריטי להצלחת המוצר

סקירת שוק ומתחרים

במידה ואתם מתכוונים להכניס מוצר זהה לשוק קיים, ללא מאפיינים חדשים או גורמים מבדלים, אין ממש טעם לפתח מוצר MVP – מוצר בר קיימא מינימלי בודק את התגובות והשימוש של המשתמשים/יוזרים/לקוחות על מוצר השונה במאפיין אחד או יותר משאר המתחרים.

כחלק מהכרת קהל היעד שלכם, תוכלו להבין את המיקום שלכם בשוק ולמפות תכנית אסטרטגית.

לראיין קהל יעד כדי לשמוע ולראות בעניים שזה באמת מציק לו , לדבר איתם על החיים על הקשיים והם יספרו חוויות כדי לברר שהנושא הזה מציק להם במיוחד.

להגדיר WHO - למי פונים

להתמקד מהרחב לצר, מתחילים מבעייה רצינית בעולם , מתמקדים ספציפית בבעייה מסוימת, מסבירים כיצד נפתור, אך הפתרון רלוונטי יותר מהבעיה אלא לכולם, למשהו רחב יותר.

חשוב שלא יהיה רחב מידי או ספציפי מידי. צריך לשלב.

להבין מי פילוח מדויק של קהל היעד שלנו. להגדיר WHO. לדבר עם קהל היעד. להבין מי קהל היעד ולאתר 3 אנשים שאפשר לדבר איתם.

מה הבעיה - WHY?

להמציא פתרונות - IDEATION

להציג את הרעיון שמבוסס על מחקרים, מה קיים בשוק, השוואה למתחרים. שיטות שבה מביאים רעיונות (15-20 גם רעיונות מטופשים עוזרים) ולבחור רעיון אחד - מחקר שוב, שיעור מוחין, להבין מה רלוונטי ואז עושים : פרוטוטייפ : לנסות לייצר פתרון שלי בצורה מוחשית כדי להראות לקהל היעד ולבחון התנהגות שלהם ולא לבחון את המחשבה שלהם. לא מודדים התנהגות , אם נצליח זה יהיה אפקטיבי לכן משהו שנוכל לנסות עם המשתמשים זה אפקטיבי - לא לשאול אלא לנסות את המוצר איתם.

פייפר פרוטוטייפ - למשל מצגת, אתר אינטרנט FACE, פייק פרודקט , לשקר ליוזרים בלי להשקיע כסף כדי לפתח מוצר משוכלל, מוצר שלא מתפשר על למצא תשובות לשאלות שלנו.

השיטה של אסיון וולידייט – ניסוי ותהייה בצורה מחזורית, לא רק פעם אחת אנו מנסים להבנות ניסוי תהייה סביב הנושאים: הנחה, בונה משהו לבדוק הנחה ואז בודק אותה בפועל!

מהות הליך : אינטראטיבי מול לינארי (צריך להיות ITERATIVE)

המטרה להגיע לספיראליות ולאינטראקציות

התהליך:

שלב 1: מחקר, דזיין ריסרצ, מרקט ריסרצ – להסתכל על היוזר שלנו ולהבין ממנו על ידי תצפות אובייקטיבי עם שיטות מחקר איכותניות ולהבין את הבעיה (ראיון עם היוזר כדי להבין בעיה שניצבת לפניי)

שלב2:להגדיר בעיה : IDEA גנריישן – להתחיל לפקס ולנפא – להמציא כמה שיותר רעיונות (מבחינה כמותית) ואז להתפקס ולהשאיר רק את הרעיונות האיכותיים ביותר האפשריים לבעייה. בריין סטורם quantitiy vs quality – לבנות על רעיונות של אחרים וזה מצטבר לרעיונות מובילים ולהבין מי רעיון מוביל על ידי סיעור מוחין

שלב 3: פרוטוטייפינג – אחד שלא עובד מקרטון/נייר או כן עובד מוצר מינמלי שעושה קצת ועובד חלקי. לעשות כאילו זה עובד, לעבוד על היוזרים שלנו. מבחינת היוזרים הם חושבים שזה עובד, חי באשליה שזה עובד ורק אני יודע שלא עובד, לכן בוחנים התנהגות שלו.

טסטינג – לבדוק האם הרעיון שווה משהו, יוזר טסטינג – ניסוי שאנשים יבדקו עם מדדים שהגדרתי מראש, שלב 4: טינק אלווד – לתת לאנשים לחשוב בקול רם ולשמוע מה חושבים ומה מתלבטים. שיטה נוספת היא לנדיג פייג – דפי נחיתה שמפיצים באינטרנט, להביא טראפיק לקהל יעד, הד סטרט / קיק סטראט זה נותן תחושה הכי טובה – מתוך אלף איש רק 2 המירו ואז נבין כמה המיזם רלוונטי

עוד בנושא MVP

האם ה - MVP יכול להצביע על מוצר עליו החברה תוכל לצמוח?

שאלה חשובה נוספת שעליכם לשאול את עצמכם היא שאלת צמיחת החברה. מוצר MVP יאפשר לכם לגלות רמזים עבים אודות יכולותיו של המוצר לגרום לגידול החברה או כזה העתיד להכניס את החברה למאבקים רבים, בעיקרם פיננסים.