חברת סטראטאפ?

אתם חייבים להתחיל לפתח מוצר MVP

אתם כאן בכדי להצליח!

אל תעשו טעויות של מתחילים

אחת הטעויות המרכזיות שעושות חברות רבות ובמיוחד חברות סטראטאפ, היא עבודה קשה על פיתוח מוצר, עם פיצ'רים ותכונות מורכבות, עיצובים והשקעה על חומרים ומרכיבים עד לשלב הסופי של פיתוח המוצר לבדיקת הקהל.

מוצר MVP או בשמו המלא Minimum Viable Product גורם לחשיבת עולם הסטראטאפ להפוך את תהליך פיתוח המוצר, תהליך הבודק את הצרכים של הקהל וערכי המוצר כבר בהתחלה, בונה מוצר בר קיימא מינימלי כבר בתחילת התהליך ומשוחרר אל חלק מהקהלים לצורך בדיקה ומחקר.

אל תחפשו כבוד ושנו חשיבה: בניית MVP רחוקה מלהיות מושלמת ודורשת עבודה

כולם מתחילים בשלב המחקר

Increase Sales

MVP product הוא האנטיתזה של המוצר המושלם, מדובר במוצר בר קיימא מינימלי לצורך בחינת הקהלים והשוק ולא מקור לגאוות חברה או חשיפה לציבור הרחב.

זה לא מוצר סופי!

The ROI Experts

MVP  לסטראטאפים (MVP Startup) אינו מתרכז בהגעה אל המוצר הסופי המוגמר, בעולם דינמי ומיוחד כמו בעולם הסטראטאפ, שדרוג או תיקונים נוספים לאחר שחרור המוצר הסופי הם אפשריים.
למרות זאת, סטראטאפיסטים רבים מחפשים להציג מוצר מושלם, רווחים מהירים ומבצעים טעויות רבות בפיתוח מוצר MVP (אם בכלל השתמשו במוצר שכזה).

מה המטרה?

Best Practices

המטרה העסקית של MVP? השקיעו בהתחלה משאבים מינימלים, לאחר מכן נצלו את הנתונים שאספתם ליצירת רווחים מקסימלים.

דוגמאות ל- MVP מ-2 ענפים שונים

איך הגדולים עשו זאת?

אם תחזרו אחורה בזמן (או פשוט תציצו בצילומי מסך ישנים), תוכלו לראות שינויים רבים בצורה שבה הרשת החברתית של פייסבוק הונגשה ליוזרים, פיצ'רים רבים שנחשפו ושוחררו רק לאחר הבנת הצורך.
ניתן להגיד שמוצר ה – MVP של פייסבוק הוא האתר הראשוני לסטודנטים מהרווארד, לאחר שהצרכים הובנו האתר נפתח לקהל הרחב וגדל למימד תאגיד ענק.

כל תרופה כימית הנכנסת לשוק עוברת שלבי ניסויים, בכל שלב ניתן לבחון את תופעות הלוואי ותגובת המשתמשים בהתאם לתרופה במינונים שונים, להציג מסקנות ניסוי למנהל המזון והתרופות הרלוונטי ולבסוף להציג תרופה סופית לאישור ניסוי אחרון.
מוצר MVP של חברת תרופות יכול להיות תרופה ללא כל עיצוב או קפסולה מיוחדת ובמינימום מזעריים כדי לבדוק את הצורך בהגדלת/הקטנת שיעור חומר מסוים.

בחנו את הערכים, הקהלים והשוק

טרם פיתוח MVP ובחינת הקהלים עליכם לתכנן את האסטרטגיה סביב המוצר המינימלי, בתכנון האסטרטגיה בררו את מטרת ה – MVP שלכם, הגדירו את הקהלים שלכם, מה השאלות והנתונים אותם תרצו לברר בקרב הקהלים והאם הפתרון שאתם מציעים עתיד לענות על הצרכים של משתמשי ה – MVP.

נקודת ההנחה היא שהקהל הוא המוצר

דגש על ערכי הליבה של מוצר MVP והבנת הקהלים טרם בחינת המוצר המינימלי הראשוני הם קריטיים לחברות ובמיוחד לחברות סטראטאפ, במידה ופיתוח MVP יעבור בהצלחה, תוכלו למקד את הקהלים שלכם לליבת המוצר הסופי העתידי, ללא התפזרות לנושאי ומאפייני שוליים.

הבדילו בין קהל צרכנים לקהל עסקי לפני שמתחילים

בהכרת הקהל שלכם, בחרו להבדיל בין עולם – B2C ועולם B2B. במידה ואתם עתידים למכור מוצר לקהל צרכנים, אלא אם מדובר בפיתוח רפואי חדשני לבעיה שטרם ניתן מענה עליה, סביר להניח שלצרכן יהיו חלופות שונות למוצר העתידי ובמקרה שכזה עליכם להשקיע קצת יותר במוצר ה – MVP שלכם כדי להבליט את ההבדלים בניכם לבין המתחרים/המוצרים הקיימים בשוק.

MVP מעסק לעסק שונה ברמת התפיסה, במקרה שכזה אתם יודעים כמעט בוודאות שעתידים להיות הבדלים משמעותיים בין מוצר ה – MVP לבין המוצר הסופי והמטרה שלכם היא לא רק בחינת התגובות הקהל והשוק, במוצר לעסקים עליכם להתעניין גם במשובים והצעות ייעול מקצועיות מהלקוחות המוצר המינמלי שלכם. 

באמצעות מוצר MVP מוצלח תוכלו לצאת מהר יותר לשוק, להקטין סיכונים עסקיים ולקבל משובים על המוצר ברמות שונות מצרכנים ומעסקים!

הדרך אל MVP

Minimum Viable Product