מושגים חשובים ליזמי סטארטפ

אהבת? שתף!

יזמים מתחילים? יש מספר מושגים שחשוב להכיר לפני הכנת MVP ראשון! לפניכם מושגים חשובים ליזמי סטארטפ שיעזרו לכם להכנס לעולם היזמות ברגל ימין!

bussniess model canvas pdf – תראו את המודל בגוגל!

lean startap

לייצר רעיונות, לבנות משהו קוד ולעשות דאטא ולבדוק. כדי לבדוק עשו ביזניס מודל קאנבס. בדף אחד מרכזים המון דברים מקצועיים שמביא לפתרונות וניתן להציג אותו.

customer sements

יוזר וקוסטומר בנפרד

הגדרת הלקוח, מי הפרסונה , uX , קהל ממוקד, מי הסגמנט – ורטיקל, להגדיר קהל מדויק (משפחות אורבניות בעלות 2 ילדים ומעלה, נשים רווקות בגילאי 20-30) מוצר שונה לכל קהל יעד. קהל קטן וממוקד זה יותר טוב מרחב שמנסה לתפוס הכל. צריך להפריד בין יוזר לקוסטומר – (לגוגל יוזר זה כלל אוכ' עם שימוש ברשת בעלת נגישות, הקוסטומר זה בעלי עסקים המפרסמים שרוצים לפרסם ברשת החיפוש של גוגל באדוורדס) אם יש 2 קהלי יעד בPDF רושמים כל קהל יעד בצבע אחר לאורך כל המסמך. יש דוגמאות בגוגל 

bussniess model canvas exampel

value propositions

משפט מחץ שיווקי שאומר מה הערך נותנים ליוזר, איזה ערך אנו נותנים לעיוור למשל, 

איך חוקרים את זה – לעשות בדפדפן נסתר גלישה בסתר ולראות מה הם רושמים בדף הבית שלהם לפני שנרשמים או נכנסים ליוזר. זה כאילו הפתרון מה רוצים שהמוצר יהיה או יעשה במשפט מסר, סלוגן, כל מילה חשובה 

revenue streams

הבנה מאיפה יגיע הכסף , האם המפרסמים ישלמו, האם הלקוחות, על מה נקבל כסף, הפרדה בין יוזר לקוסטמר – WALUE  צריך להגיע לשניהם אמנם חינם אבל מישהו צריך להשתמש. לכן צריך לתת ערך למשתמש כדי שירצה להשתמש בזה וגם לקוסטומרס שישתמשו בזה כדי שנרוויח כסף.

לא מדברים במס' אלא ברמת עיקרון מי מוכן לשלם על זה ומאיפה יגיע כסף.

רוצה לקבל עדכונים נוספים?

נא לכתוב את המייל שלך ונשלח לך עדכונים על MVP

לחזור למשהו ספציפי?

עוד בנושא